Geschillencommissie & GGD
GGD Inspectie
Ieder jaar vindt er een inspectie plaats van de GGD. Een GGD-inspecteur komt onaangekondigd langs en controleert ons dagverblijf op verschillende aspecten. Ieder kinderdagverblijf moet zich houden aan de eisen die gesteld worden binnen de Wet Kinderopvang. De GGD-inspecteur toetst of Timboektoe voldoet aan de landelijke kwaliteitseisen.
Hiervan wordt een rapport opgesteld. Deze kunt u hier lezen.
Klachtenregeling
Op het moment dat een klacht kenbaar gemaakt wordt en besproken wordt geeft dit ruimte voor verbetering. Echter, wanneer dit niet kenbaar gemaakt wordt, zal het probleem niet opgelost worden en wellicht zelfs verergeren. Om dit te voorkomen hebben wij een klachtenreglement opgesteld. Wij zien het liefst dat ouders een klacht kenbaar maken ons. Wij hebben dan de mogelijkheid om direct op het probleem in te spelen en de situatie te verbeteren, of misschien zelfs een misverstand uit de weg te ruimen. Het kan voorkomen dat ouders de klacht liever via een externe (onafhankelijke) organisatie kenbaar maken. Of zij hebben het gevoel dat hun klacht onvoldoende gehoord is. In dat geval kunnen zij hun klacht indienen bij de Geschillencommissie. Meer informatie hierover vindt u in ons klachtenreglement of op de website van de Geschillencommissie.